Informatie over het belangenconflictenbeleid van P&V Verzekeringen
P&V Verzekeringen voert een beleid om eventuele belangenconflicten te vermijden.
Een belangenconflict is een situatie waarin onze belangen (inclusief die van onze medewerkers en onze adviseurs) en uw belangen in conflict komen of van elkaar afwijken. Als belangencoflict geldt ook een situatie waarin de belangen van een bepaalde (groep van) klant(en) afwijken van die van een andere (groep van) klant(en).
Het beleid van P&V Verzekeringen bepaalt:
- een lijst van omstandigheden die zouden kunnen leiden tot belangenconflicten die verbonden zijn met dienstverlening;
- gedetailleerde procedures en instructies om deze situaties te vermijden;
- gedetailleerde procedures en instructies om gïdentificeerde conflicten te beheren;
- de manier waarop belangenconflicten die zich hebben voorgedaan, worden geregistreerd in een centraal register;
- onze communicatie met u in geval van belangenconflicten die niet kunnen worden beheerd en die mogelijk uw belangen kunnen schade.
Elk belangenconflict dat wordt vastgesteld, moet aan onze klachtendienst worden gesignaleerd:
- per telefoon: 02/250.91.71
- per e-mail; Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
- per post: Ombudsman P&V, Koningsstraat 151 te 1210 Brussel.
Wanneer het antwoord van onze klachtendienst u niet volledig tevreden stelt, dan hebt u bovendien het recht om een beroep te doen op de Ombudsman van de Verzekeringen (de Meeûssquare 35 te 1000 Brussel. Tel. 02/547.58.71. www.ombudsman.as). Dit is een onafhankelijke ombudsdienst die verzekeringsgeschillen behandelt.
Voor meer informatie over ons beleid inzake het beheer van belangenconflicten kunt u steeds terecht bij uw P&V adviseur.